Stvorite račun / Prijava

Osjećaj se kao kod kuće!

Trenutno pregledavaš našu hrvatsku stranicu, ali naša obitelj seže diljem svijeta.

Kako bi bio siguran da podržavaš lokalnu organizaciju Mary’s Meals, molim te odaberi svoju zemlju s popisa u nastavku.

Ako ne vidiš svoju zemlju, nemoj brinuti! Možeš koristiti naš Međunarodni site.

Dječak Ericson u halji i kapi sa završetka osnovne škole

Međunarodni dan obrazovanja 2025.

Nedavni podatci pokazuju da 33 % djece i mladih školske dobi u zemljama s niskim dohotkom ne pohađa školu, u usporedbi sa samo 3 % u zemljama s visokim dohotkom. Među područjima u kojima je obrazovanje djece ugroženo je i supsaharska Afrika.

Objavljeno

Tijekom proteklog desetljeća poduzeti su veliki koraci kako bi se djeca upisala u školu, ali se globalni broj djece izvan škole smanjio za samo oko 1 % tijekom tog razdoblja. Kada ovo bolje promotrimo, vidimo da se javlja vrlo zabrinjavajući nesrazmjer između bogatih i siromašnih zemalja glede broja djece koja idu u školu i uče u odnosu na one koja ne idu.

Nedavni podatci pokazuju da 33 % djece i mladih školske dobi u zemljama s niskim dohotkom ne pohađa školu, u usporedbi sa samo 3 % u zemljama s visokim dohotkom. Među područjima u kojima je obrazovanje djece ugroženo je i supsaharska Afrika gdje živi preko polovine ukupnog broja djece koja ne pohađaju školu.

 

Pandemija Covid-19 stvorila je najveću 'obrazovnu krizu' koju je svijet ikada vidio i utjecala na učenike diljem svijeta. Za djecu u zemljama s niskim i srednjim dohotkom – a posebno za onu koja žive u nestabilnim okruženjima – oporavak je bio spor, a značajne prepreke obrazovanju i dalje predstavljaju prijetnje njihovom učenju (uključujući sukobe, nejednakosti temeljene na spolu i katastrofe povezane s klimom). U Zambiji, zemlji koja se bori s dosad u povijesti nezabilježenim sušama i visokim razinama nesigurnosti opskrbe hranom, procjenjuje se da 11 % stanovništva službene dobi za osnovnu školu ne pohađa školu. U Jemenu, gdje je više od 18 milijuna stanovnika – uključujući 14 milijuna žena i djece – pogođeno sukobom, klimatskim promjenama, bolestima i turbulentnim ekonomskim uvjetima, predviđa se da 21 % populacije osnovnoškolske dobi školu ne pohađa.

 

Etiopija, Haiti, Južni Sudan, Jemen i Sirija samo su neke od zemalja u kojima Marijini obroci osiguravaju obroke djeci koja doživljavaju poremećaje u svom obrazovanju zbog sukoba. U Tigrayu u sjevernoj Etiopiji dvogodišnji je sukob, koji je tamo bjesnio od studenog 2020. do studenog 2022. godine, prouzročio kaos u obrazovnom sustavu. Procjenjuje se da oko polovice djece u zoni istočnog Tigraya tijekom borbi nije moglo pohađati školu, a udaljenosti do osnovne i srednje škole više su se nego udvostručile zbog razaranja škola, povećavajući se s prosječnih 2,2 km na 4,84 km za osnovnoškolce i 6,3 km na 18,22 km za srednjoškolce, a koje učenici prelaze pješke. Utjecaj brutalnog sukoba zatim je pojačan stalnom sušom i rastućim siromaštvom, uzrokujući glad u širem području.

 

Najnoviji podatci Marijinih obroka iz škola u Tigrayu pokazuju vidna poboljšanja kada pogledamo iskustva djece prije uvođenja prehrane u školi i nakon što smo počeli posluživati ​​obroke. Jedno od najvažnijih poboljšanja je pad postotka djece koja barem jednom tjedno ranije odlaze iz škole zbog gladi – sa 61 % na 10 %. Također postoji jasan pomak u broju djece koja potpuno izostanu iz škole barem jednom tjedno zbog gladi prije i nakon primanja Marijinih obroka: s 53 % na 0 %.

Pozitivni rezultati su i u razini koncentracije među učenicima u Tigrayu nakon što je uvedena školska prehrana Marijinih obroka. Prije obroka u školi samo je 22 % djece smatralo da se mogu dobro koncentrirati u školi. Nakon uvođenja školske prehrane taj je postotak porastao na 93 %.

Dječak Ericson u halji i kapi sa završetka osnovne škole

Istraživanja utjecaja Marijinih obroka – kao i rasprave s djecom i lokalnim zajednicama uključenih u provedbu našeg programa – uvijek nam iznova pokazuju da su školski obroci puno više od same hrane. Znamo da osiguravanje dnevnog obroka u školi ne samo da zadovoljava trenutne potrebe gladne djece koja žive u siromaštvu, već nudi transformacijsku intervenciju pomažući djeci da pohađaju školu i aktivno se uključe u svoje obrazovanje.

Ericson je nedavno završio osnovnu školu u okrugu Bong u Liberiji, uz svesrdnu pomoć svojih ponosnih roditelja. Talentirani učenik i nogometni fanatik marljivo je učio u školi, postigao fantastične ocjene i završio kao najbolji učenik u razredu! Iako ne može predvidjeti što budućnost nosi, vjeruje da su temelji koje je izgradio u osnovnoj školi jaki i kaže da će učiniti sve što može da završi srednju školu, upiše fakultet i postane liječnik.

Ericson sa svojim roditeljima