Uspostavljanje novog školskog programa prehrane u četiri jednostavna koraka
Širenje našeg programa prehrane po školama zahtijeva sveobuhvatno istraživanje, planiranje i procjenu koje moraju provesti naši programski timovi.
Uz toliki broj djece diljem svijeta koja trebaju svakodnevni obrok u školi, možda se pitate kako Marijini obroci odlučuju o tome koje će se zemlje, škole i partneri uključiti u naš školski program prehrane.
Ovaj članak bavi se nekim čimbenicima koje naši timovi uzimaju u obzir pri odlučivanje gdje i kako osigurati svakodnevni obrok djeci na mjestu njihova obrazovanja u najsiromašnijim zajednicama svijeta.
Kako odabiremo gdje ćemo djelovati
Postoji više čimbenika koje razmatramo kada trebamo odlučiti o tome kamo proširiti naš program. Najvažniji su potreba, partnerstvo i prilika.
Gledamo različite pokazatelje gladi, nesigurnosti dotoka hrane i pristupa osnovnom obrazovanju, kao i školsku prehranu koja možda već postoji u tom dijelu zemlje. Zatim ustanovljujemo naše mogućnosti da dođemo do djece na tim mjestima, uključujući operativne aspekte te odnose i mreže kojima raspolažemo na lokalnoj i nacionalnoj razini. Još uzimamo u obzir i svoje iskustvo provođenja školske prehrane u susjednim zemljama na tom području.
Konačno, gledamo i izazove povezane s vremenskim prilikama i klimom te u kojoj je mjeri to područje podložno sušama i poplavama, što može škole činiti ranjivijima i slabije pristupačnima.
Kako odlučujemo koje ćemo škole odabrati
Primjenjujemo grupni pristup našoj prehrani, pa uključujemo sve škole unutar određenog područja koje iskazuju snažnu potrebu. Time se štitimo od premještanja djece iz škole u školu, u smislu da bi se ona selila iz škole koja nema program prehrane u onu koja ima.
Naši lokalni partneri služe se našim alatima procjene kako bi se pobrinuli da dođemo do nužnih podataka za donošenje informiranih odluka o izboru škola, što nama omogućuje da od samog početka učinkovito odabiremo prave škole u pravim područjima. Uz pomoć naših alata možemo prikupiti informacije o vrsti škole i uključenosti zajednice, postojećoj školskoj infrastrukturi (za operativne namjene ili namjene isporuke), a možemo i početi stvarati predodžbu o stupnju potrebe u svakoj pojedinoj školi.
Kako biramo partnere
Izgrađujemo lokalna i nacionalna partnerstva na niz različitih načina. Katkad se ona razvijaju preko zajedničkog znanca ili kontakt-osobe ili preko određene organizacije koja nam se izravno obrati. U drugim slučajevima, kad već znamo da smo zainteresirani djelovati na određenom mjestu, aktivno tražimo organizacije koje djeluju na tom području.
Mi prepoznajemo moguće partnere na nekom području razmatrajući sljedeće: Poklapa li se pristup našeg partnera s našim vrijednostima? Imaju li prethodnog iskustva s provedbom školske prehrane? Koja područja nam otvaraju u kojima možemo djelovati? I djeluju li u području velikih potreba?
Nakon toga slijedi proces dubinske analize, tijekom koje ispitujemo potencijalnog partnera o njegovim drugim djelatnostima, politici zaštite i sigurnosti te raznim tehničkim i pravnim aspektima. To nam pomaže steći osjećaj u kojoj se mjeri partner uklapa u naše vrijednosti, osobito u smislu pristupa koji za cilj ima što niže troškove.
Kad smo jednom prepoznali novog partnera i ostvarili službeni dogovor o zajedničkom radu, surađujemo kako bismo osmislili učinkovit i djelotvoran program. To može uključivati zajedničko osmišljavanje logistike, planiranje lokalnih opskrbljivača i provedbu isporuke. Partner osigurava lokalno stručno znanje, a Marijini obroci kao prilog suradnji donose desetljeća našeg iskustva školske prehrane.
Zašto je zajednica prevažna
Uključivanje zajednice ključno je za uspjeh školske prehrane jer mi ovisimo o dobrovoljcima iz zajednice koji će pripremati i dijeliti obrok svakog školskog dana. Uključujemo tu temu u naš nadzor škola kako bismo bili sigurni da u najvećoj mjeri povećavamo mogućnost za uspjeh programa rame uz rame sa zajednicama koje preuzimaju obvezu. Također se oslanjamo na lokalnu mrežu i stručno znanje našega partnera za učinkovito angažiranje članova zajednice od samih početaka, kao i za označavanje svih problema koji se mogu pojaviti.
Mnoge škole do kojih dođemo nikada prije nisu imale program školske prehrane. No povratna informacija kakvu dobivamo od lokalne zajednice podsjeća nas na goleme potrebe za našim programom, ali i na neopisivu radost koja proizlazi iz našega poslanja.
Trenutno osiguravamo hranjiv obrok za više od 2,4 milijuna djece u školama, čime ranjivim obiteljima i zajednicama pružamo nadu u svjetliju budućnost. Vaša ustrajna potpora pomaže našem pokretu da raste, omogućujući nam da dopremo do sljedećeg gladnog djeteta koje iščekuje Marijine obroke.
Erin Pratley direktorica je zadužena za naš odjel razvoja programa i operativnih djelatnosti. Ona vodi tim koji podupire provoditelje našeg programa kako bi se osigurala svakodnevna isporuka Marijinih obroka, kao i osvježavanje našeg programa te procjena učinka našega rada.
Samo €22 potrebno je da jednom djetetu osigurate školske obroke tijekom cijele školske godine. Saznajte kako će vaš dar izazvati promjenu.